Pages

Monday, January 28, 2013

12 + 1 rules by norcsikiss

Gondolkodtam, hogy talán érdemes lenne ilyenről is szót ejteni, ha már turi blogról van szó. Számomra csak pár fontos alapszabály van, melyeket nem árt szem előtt tartani!


1.
Csak akkor megyek be egy turiba, hogyha minimum egy-másfél órám van a nézelődésre, válogatásra. Ha ennél kevesebb idő áll a rendelkezésemre, nem éri meg bemenni, mert a túl sok ruha között elvész az ember és aztán a végén üres kézzel távozik. Ha esetleg nincs elég időm, de célirányosan tudom, hogy mit keresek elég lehet a 20-30 perc is.
Ha valamit célirányosan keresek egyértelmű, hogy kevesebb időt vesz igénybe. Legutóbb röpke 20 perc alatt megtaláltam amire vágytam. Akkor egy alkalomra kerestem valami nem túl alkalmit, de egyáltalán nem hétköznapit. Egyből a ruhák felé vettem az irányt, így elég volt az a fél óra is ami a rendelkezésemre állt.

2.
Mindig légy körültekintő, nézd meg, hogy a turi - ahova betévedtél - kilós vagy darabáras-e. Légy tisztában avval, hogy a vállfás turik jóval drágábbak a kilós verziónál. Az ilyen helyeken általában a ruhák minősége sokkal jobb mint a kilós verziókban, de ez sem feltétlenül igaz.

3.
Határozd meg a lélektani határodat! Szabj egy határt! Kilós turiknál 1-3 kilót javasolnék. Ha felsőket válogatsz, akkor abba nagyon sok belefér. Figyelni kell mondjuk arra is, hogy a farmer vagy a gyapjú pulóver sokkal nehezebb mint bármi más.
Fontos megemlíteni, hogy a kilós turkálókban 90%-ban találhatunk ellenőrző mérleget, így nem érhet meglepetés minket a pénztárnál.
Ha vállfás turkálóba mész, ott is határozzál meg egy összeget, amit maximum költhetsz. Ebben az esetben ugyan nehezebb a határt meghúzni, de el tudod dönteni, hogy megér neked 1500,- forintot egy szoknya vagy nem. 

4.
Ne legyél az a csaj, aki mindent leakaszt, és a kosarába tesz, hogy azt más ne tudja megvenni - pedig rád nem is jó.


5.
Válogass mindig a méretednek megfelelőt, hogyha ajándékba választasz valamit, akkor is légy körültekintő és legalább ötvenszer gondold végig, hogy az illető méretének megfelelő-e a választott darab.

6.
Mindig próbálj fel mindent!

7.
Ne ess bele abba a hibába, hogy majd belefogyok/belehízok, mert hiába olcsón veszed, akkor is pénzkidobás.

8.
Figyelmesen nézd meg, vannak-e sérülések a ruhaneműn! Ha van az javítható-e, vagy esetleg átalakítható úgy, hogy ne látszódjon az egykori hiba rajta.

9.
Koszos?! Ha koszos, tedd vissza, vagy minimum mérlegelj, hogy az adott foltot el tudod-e távolítani. Ha biztos vagy benne, hogy nem, hagyd ott! Még akkor is ha olcsó! Nem hordok én sem koszos felsőket, te se tedd!

10.
Mindig mindent gondolj át - akkor is, ha szerinted megéri.

11.
Ne vidd magaddal anyukádat vagy a barátnődet, ha ők nem szeretnek turkálni. Ugyanis ez a fajta vásárlás sokkal időigényesebb mint a plázában történő vásárlás. 

12.
Légy büszke egy-egy kincsre amit a Hádában vagy a FourSeasons-ben találsz! Nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy szembejön veled az utcán. Ez nekem sokszor fontos, szeretem hogyha valami nem tucat.
Számomra kihívást jelent a turkálás, egyfajta élvezetet.
Semmi örömöm nincs abban, hogy a pláza első butikjában, minden darabból vagyek egyet, ami a méretemben van. Én egy plázában nem tudok kincsekre lelni, a kincsesbánya máshol van.

12.+1.
Tanulj meg turkálni, légy türelmes. A türelem a kulcsszó, sokan azért nem szeretnek turkálni, mert egyszerűen se türelmük nincs hozzá se érzékük. A türelem fejleszthető, érzéked vagy van vagy nincs. Mindenekelőtt időt kell erre szánni. Én sem születtem a turkálók királylányának.



Keress meg Instagram-on: @norcsikiss és nyomj egy like-ot a Chic ftom Thrift facebook oldalára. Ha bármilyen kérdésed van, akkor tedd fel a formspring-en. Már a Twitteren is megtalálsz: @norcsi_kiss

Find me on Instagram-on @norcsikiss and like Chic from Thrift on facebook. If you've got any quastion thank ask me on formspring. Also you can find me on Twitter @norcsi_kiss



10 comments:

  1. Na az érzék az, ami még nem egészen van meg hozzá, vagy inkább nem mindig. De fejlődőképes vagyok és ezért megyek barátnővel. :D Bár az kicsit bosszant, amikor elhappolja előlem a jó darabokat. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Van barátnőm aki ha turizni akar elhív magával, de akkor az a feladatom, hogy neki találjak és ne magamnak - próbáld meg rávenni egy-egy olyan alkalomra, hogy magának ne keressen. Persze az ember óhatatlanul talál magának is valamit, és ne engedd, hogy elhappolja előled a jó cuccokat :) Megállapodást is köthettek, hogy esetleg cserélgetitek a kincseket!

      Delete
    2. Na majd egyezkedünk. =) De szoktunk azért cserélgetni is, amit ő vesz ki de felvéve már nem tetszik annyira azt megnézem én is meg fordítva. =) A múltkor például egy szuper türkiz szövetkabátot túrt nekem. A másik barátnőm meg egy barna csizmát hozzá. =)

      Delete
    3. Egyszer próbáld meg egyedül, szánj rá időt :) 1-2 órát akár, lehet egyedül jobban menne :) én is szoktam barátnőmtől kapni. Van olyan, hogy tetszik neki, rá nem jó, de tudja hogy tetszene nekem és mivel egy méret van köztünk elhozza nekem :) ha nem jó nekem vagy nem tetszik még mindig lehet vele DIY projekteket végezni.

      Delete
  2. Az igaz, hogy sok idő kell rá! Nekem sajnos nincs túl jó szemem az ilyenekhez, de próbálkozom. Mostanában kincseket is találok néha.
    Egyik barátnőm anyukája, olyan mintha mindent plázában venne, minden cucca márkás és mindig nagyon jól néz ki. Mindent szinte turiból szerez be, de olyan szeme van hozzá, hogy az elképesztő. Irigylem is érte.
    Én a múltkor találtam egy szuper felsőt, de a díszek fele hiányzott róla. Ennek ellenére megvettem és leszedtem a díszeket, utána máshogy varrtam vissza. Nagyon jó lett és persze egyedi! :) Egy szó, mint száz, érdemes turizni. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mindig azt mondom, hogyha másra nem, de egy szuper DIY projektre jó lesz :) ha semmi fantáziát nem látunk benne, akkor tényleg maradjon ott az üzletben, majd más megveszi :)

      Delete
  3. óóóó,én utálok próbálni.
    soha nem is teszem, de szerencséresitkán hozok el olyat,ami nem jó:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én is utálok, de azért kabátot, nadrágot és szknyát soha nem hozom el próbálás népkül :) a felsőleket inkább merem elhozni, de ha a lustaság nem győz azokat is próbálom! Van, hogy nagyon tetszik és mikor felpróbálom sehogy sem jó :D olyanokat szoktam mulatni egy-egy béna darab próbálása esetén :D

      Delete
  4. imádok turizni szóval köszönöm a tippeket! hasznosak és legalább tudom, hogy nem vagyok egyedül a turi mániámmal :D
    www.ourdrug.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én lassan, de biztosan a turkálókirálykisasszony leszek :) valamiért nagyon sok fantáziát látok benne! Volt olyan, hogy turiztam valamit és még vámot hozzá majd a jettőből lett egy teljesen másik harmadik darab :) I love thrifting

      Delete